خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/02/17 - 09:27
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اقتصادی
کریمی:

اصلاح قوانین مبارزه با پولشویی به معنای پذیرش FATF نیست

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که اصلاح قوانین مبارزه با پولشویی و مبارزه با تامین مالی تروریسم به معنای پذیرشFATF نیست.

علی اکبر کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به بررسی اصلاح قوانین مبارزه با پولشویی و مبارزه با تامین مالی تروریسم اظهار داشت: موضوعاتی که در مجلس دنبال می شود ارتباطی به FATF ندارد، FATF مجموعه از تصمیمات و اقداماتی است که مورد توجه قرار دارد و یکی از آیتم های آن مبارزه با پولشویی است.



عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه  این کنوانسیون شفافیت اقتصادی قانون مبارزه با پولشویی را دنبال میکند، گفت: در حال حاضر مسئولان تنها برای تحقق خواسته های طرف خارجی در FATF به دنبال قانون مبارزه با پولشویی نیستند،بلکه این قانون نیاز کشور برای شفافیت و ممانعت از ورود پول های کثیف به اقتصاد است.











پولشویی


نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس دهم شورای اسلامی، تاکید کرد: پول های کثیف از راه قاچاق مواد مخدر، کالا و زمینه های دیگر وارد کشور می شود که برای مقابله با آن نیاز به قانون جامع و مشخصی در خصوص مبارزه با پولشویی داریم.



پیگیری مبازره با پولشویی و مبارزه با تامین مالی تروریسم  به معنای پذیرش بی قید و بند تمام محدودیت های FATF نیست



وی با اشاره به اینکه قانون پولشویی سال های گذشته تصویب شده است، ادامه داد: در شرایط فعلی پیشنهاداتی برای رفع نواقص و کاستیهایی که در این قانون وجود دارد، ارائه شده است که کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس پیشنهادات را بررسی و لایحه اصلاحی را برای بررسی و تصویب نهایی به صحن مجلس ارسال کرده است.



کریمی در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با تاکید براینکه تصویب لوایح اصلاحیه مذکور به معنای پذیرشFATF نیست، بیان داشت: پیگیری مبازره با پولشویی و مبارزه با تامین مالی تروریسم  به معنای پذیرش بی قید و بند تمام محدودیت های FATF نیست، بلکه اقدامی مستقل است که می تواند تاثیری در پذیرش FATF  داشته باشد.



این نماینده مجلس در خصوص تاثیر FATF بر روابط و نظام بانکی گفت: مبارزه با پولشویی الزاما به معنای روابط بانکی نیست اما کشوری که چنین ضوابطی را پذیرفته باشد به دنیا این پیام را می دهد که تمام بنگاه های اقتصادی موظف به رعایت قانون پولشویی هستند و به طور منظم حسابرسی می شوند.



عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مبارزه باپولشویی امر لازم و ضروری برای ایجاد شفافیت در گردش مالی کشور و ایجاد سلامی در اقتصاد است از سوی دیگر جلوی ورود پول های کثیف به کشور را می گیرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 242772
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار